31 December 2012

projek hujung minggu

 Assalammualaikum...
 Selamat menyambut tahun baru 2013...selamat berazam baru dan jangan lupa...usia kita bertambah lagi tahun nih...june nanti akak akan berusia 43 tahun... 

Tempahan yg ini dari latifah...teman borak2..masa tunggu anak2 keluar dari sekolah..mula2 senyum2...lepas tu sembang2..lepas tu cerita tentang fb...akhirnya tempah kuih....kira rezekilah tu kan... 



 kuih seri muka ni kaaaan..dah banyak kali akak ekjas...habis semua tepong ku cuba..masa meniaga dkat pasar tani dulu..mcm2 pesen ada..lembik dkat tengah lah...aaaaah..tension den dibuatnya..tapi kastemer tetap suka..habis licin seloyang besar pemeluk org dewasa tu... masa tu rajin x tentu hala...siap alas dgn daun pisang lagi loyang tu..lepas tu baru tekankan pulut dkat atasnya..konon2 mcm tradisional sunggohlah..setelah puas buat uji kaji...ginilah jadinya...mana2 yg dah belajar dgn akak tu..sama ajelah resepinya dgn yg ini..


Talam keladi ni pon sama jugak...masa baru siap kukus tu bukan main cantik lagi dia...bila siap aje masak,terus letak depan kipas..tekan no paling besar sekali..supaya cepat sejuk...bila potong aje..kuihnya lembik..x boleh keluarkan pon dari loyang...akhirnya makan guna sudu..

Lepas tu..akak ekjas sana sini..barulah dia cantik mcm sekarang...pengalaman mengajar akak...itu cerita lebih 10 tahun yg lepas...masa tu mmg gila betul dkat kuih2 talam nih...

Masa kak siap buat kuih jam tu dah jam 3 pagi...Along yg temankan akak dah terlelap depan tv..siap bentangkan toto lagi utk akak tido sebelah dia...lepas mandi dan rehat2 kejap..nengok jam dah jam 4 pagi..potong semua kuih2 yg dah sejuk tu...mana yg masih panas tu biarkan dulu...cream puff si Lina x siap lagi..tido ajelah...lepas subuh nanti sambung lagi...lagi pon lina nak ambik jam 1 nanti sempat lagi...

Hari ni kak dapat rm 241.00..Alhamdulilah...boleh kak pergi ambik baju bib yg dah siap dijahit tu..yg lebih tu akak boleh beli topup utk tablet..dan simpan sikit..dan beri upah along temankan akak rm4...hehehe...upah temankan aje..bukannya tolong akak..jadiklah ye long... 

Sekian aje...

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive